21 Haziran 2008 Cumartesi

İtalyan Mutfağı


Türkiye’de yeni çıkmaya başlayan "nefis" bir dergi var, farkında mısınız? Bu derginin konusu da adı da "La Cucina Italiana" yani İtalyan mutfağı. Bunu anlamak için İtalyanca bilmeye gerek yok diye düşünürdüm ama eşim bu sabah "çuçina" nasıl okunuyor diye sorduğundan beri emin değilim! :) Ben dergiyi aldım, okudum, inceledim ve çok beğendim. Size de biraz bahsetmek istiyorum. İtalyan kültürüne dair bir günce yapmaya başlayıp da hemen İtalyan mutfağı üzerine bişeyler yazmamak ayıp olurdu zaten, di mi? :)

La Cucina Italiana, İtalya’da çok uzun yıllardır varolan ve ilgiyle takip edilen bir dergi. Tam 79 yıldır yayımlanıyor! Başka ülkelerde de yerel edisyonları mevcut ve oldukça popüler. Nihayet derginin Türkçesi de bu ay piyasaya çıktı, raflardaki ve gönlümüzdeki yerini aldı!

“Sadece yemek tarifleri değil, yemek kültürünün de doğru adresi olan La Cucina Italiana, pişirme yöntemlerinden malzemelerin tarihsel gelişimine, uzman tavsiyelerinden pratik aşçılık tekniklerine kadar birçok konuda detaylı bilgiler sunan arşiv niteliğinde bir dergi” diyor editör Selda Toptaş.

“Çok güzel, kapsamlı, albenili, doyurucu (ama acıktırıcı da aynı zamanda :)), yemek yapmaktan zevk alanların da, benim gibi mutfakla ilişkisi mesafeli olanların da ilgisini çekebilecek nitelikte” diyorum ben de yemeyi, içmeyi, gezmeyi, öğrenmeyi seven, sade bir vatandaş olarak...

“Amaan vakti olan ev hanımları alsın, okusun, pişirsin” demeyin. Farklı başlıklar altında, en pratiğinden en hesaplısına, en düşük kalorilisinden en gelenekseline, çeşit çeşit ve nefis görünen, iştah açan İtalyan tarifleri mevcut. Tarifler öyle hangi dilden konuştuğunu anlamayacağınız ya da malzemeyi nereden bulacağınızı şaşıracağınız türden değil, gayet anlaşılabilir ve uygulanabilir şeyler. İtalyan peynir türlerinin Türkiye’de kolayca bulabileceğiniz benzerlerini vermişler mesela... "Pecorino" peyniri bulamayanlar, onun yerine Erzincan tulumu kullanabileceklerini de öğrenmiş oluyorlar böylece. Yani dergi çok başarılı bir şekilde lokalize edilmiş bence.

Siz de şöyle pratik ama lezzetli bir menüyle güzel bir “İtalyan gecesi”ne ev sahipliği yapıp arkadaşlarınızı şaşırtmak istemez misiniz? İşte size gayet temalı ve de havalı bir davet fırsatı! :)

Ayrıca şarapla veya zeytinyağıyla ilgili genel kültürünüzü artırmak, İtalya’ya gitmeden önce seyahat ipuçları almak, nerede ne yiyeceğinizi öğrenmek veya İstanbul’daki İtalyan mutfağına dair bilgilerinizi güncel tutmak için bile olsa takip edilesi bir dergi bence. Bu ayki ana konu makarna. Sevmeyen var mı? Mutfaktaki konuk ise Serra Yılmaz. Sevmeyen var mı? Ben şahsen hastasıyım, ikisinin de... Sırf onlar için bile olsa alırdım bu sayıyı.

Bu şık hareketi yapıp, bize nefis “İtalyan Mutfağı”nı kazandırdığı için Ciner Yayın Holding’e teşekkür ediyorum. Umarım en kısa zamanda derginin online edisyonu da Türkçe olarak yayınlanır ve bir tık uzağımızda hazır ve de nazır olur.

Orijinal web sitesine bir gözatın:
http://www.lacucinaitaliana.it/

Afiyet olsun!


















***************************

La Cucina Italiana

Oggi vi parlero’ di una rivista “squisita” che e’ appena uscita in Turchia. E’ sulla cucina italiana e si chiama, senza sorpresa “La Cucina Italiana” :) Comunque, sarebbe un vero peccato cominciare a fare un blog sulla cultura italiana e non scrivere subito sulla cucina italiana, no?

La Cucina Italiana e’ una rivista molto popolare in Italia. Si pubblica da un lungo tempo. Da 79 anni esattamente..! Si segue con passione anche in altri paesi, in altre lingue. Finalmente e’ uscita la prima edizione turca questo mese.

“La Cucina Italiana e’ l’indirizzo giusto non solo per le ricette, ma anche per la cultura culinaria. E’ una rivista da archiviare, che offre informazione sui vari titoli, dai metodi di cottura all’evoluzione storico dei materiali, dai consigli degli esperti alle tecniche pratiche per cucinare” dice Selda Toptaş, il direttore della rivista.

“E’ bellissima, completa, soddisfacente, affascinante, sia per chi ama cucinare sia per chi(come me) ha un rapporto formale con la sua cucina” dico io, una cittadina ordinaria a cui piace semplicemente mangiare, bere, viaggiare ed imparare.

Non pensate che sia una rivista solamente per le casalinghe che hanno il tempo e la voglia di cucinare. Ci sono diverse tipi di ricette per ognuno; menu economico, menu rapido, menu leggerezza... Ma c'e' qualcosa piu' importante: le ricette non sono di una terminologia che non si puo capire o non sono pieno d’ingredienti che non si possono trovare. Sono chiare e pratiche. Hanno dato anche gli uguali dei formaggi italiani che si possono trovare facilmente in Turchia. Cosi, si sa che al posto di “pecorino” si puo usare “Erzincan tulumu”. Cioe' penso che la rivista sia’ stata localizzata con successo.

Chi non vorrebbe dare “una festa italiana” stupendo gli amici con un menu facile ma buono? E’ una bella opportunita’ per diventare la padrona di una festa a tema ed a moda, no?! :)

E’ una rivista da seguire, anche per la cultura di vino ed olio, per i suggerimenti dei viaggi in Italia, piuttosto dove e cosa da mangiare e per tenersi aggiornato della cucina italiana a Istanbul. La protagonista di questo primo numero e' la pasta. C'e' qualcuno a chi non piace la pasta? E "l’ospite nella cucina" e’ Serra Yılmaz. C'e' qualcuno che non l'ama? Io sono pazza di lei. Comprerei questo numero, anche se solamente per loro due...

Ringrazio Gruppo Ciner per questa bella impresa, che ci fa avvicinare alla magnifica cucina italiana. Spero che la rivista sia in edizione anche online, raggiungibile facilmente, sempre alla distanza di un click.

Date un occhio al sito originale:
http://www.lacucinaitaliana.it/

Buon appetito!







5 yorum:

Caner Onoglu dedi ki...

Italyan yemeklerine çok aşina olmasam da denediklerimi çok sevdim. Elde makarna hamuru açıp içine ıspanak peynir filan muskalıyorlar ya, işte onlara bayılıyorum. (Adı neydi?) Koskoca tabağa kesilmiş incecik somon veya dana et de benim favorilerimden. Üzerine az karabiberle harika oluyor. O kadar ince kesiyorlar ki zar gibi etin, somonun altında tabak görünüyor.

İtaylan pizaları da çok güzel tabii. İtalya'da neredeyse her evde piza fırınları varmış diye okudum. Son zamanlarda ABD'de de evlere İtalyan usulü küçük fırınlar yapma modası başlamış. Bunlara İngilizce "wood fired brick owen" diyorlar. Evim uygun olsa ben de mutlaka bir tane edinirdim. Bizim yemek kültürümüze de çok uygun fırında odun ateşinde yemek pişirmek. Bu fırınların nasıl yapıldığını çizimler, malzeme listesi ve çok ayrıntılı açıklamalarla anlatan bir web sitesi tavsiye edeyim:
https://www.fornobravo.com/

Siteye üye olduktan sonra fırın yapma kılavuzunu ücretsiz olarak indirebiliyorsunuz.

Kolay gelsin. Fırın yaptıran olursa gelip Konya usulü fırın kebabı yapabilirim. Duyurulur! (Sonunda yine bir Türk tadı kattık hehehe)

Pınar dedi ki...

Merhaba,
La Cucina Italiana dergisi editorial ekibinden biri olarak değerli yorumlarınıza teşekkür etmeden geçemedim :)

Umay Karabay dedi ki...

Sevgili Krema,
Gercekten cok guzel bir is çıkartmissiniz, ellerinize saglik.
Ben de bundan 8 yil kadar once National Geographic dergisinin Turkiye lansmanini yapan ekipteydim. Ilk sayi heyacanini cok iyi bilirim! Umarim bu heyecaniniz ve basariniz daimi olur. Sevgiler...

Canercim sana gelince, sende cok potansiyel goruyorum. Tez zamanda bir yemek blog'u bekliyoruz senden :) Tee Kazakistan'larda ellerinle yapmis oldugun Adana kebabinin fotograflari da dogru mecrasini bulmus olur boylece :)
Bu arada o ilk soyledigin manti benzeri sey "ravioli", ikinci soyledigin ince kesilmis et ise "carpaccio" oluyor, yani benim bildigim kadariyla...
Ama Italya'da her evde bir pizza firini biraz fantazi gibime geldi, hani Avrupalilarin her Turk kadininin evde dansoz kiyafetleriyle belly dance yaptigini hayal etmesi gibi bisey :))) Yine de Italyan arkadaslarima sorucam...
Bu arada ne enteresan adamsin yahu, "firin yapma kilavuzunu ucretsiz indirme" kelimelerini biraraya getirebilen baska bi tanidigim olamaz!! :))))) Sevgiler...
Umay

Adsız dedi ki...

sevgili umaycim ,canım arkadaşım ,ilk yazını okudugum gün inanilmaz heyecanlanmıstım. Yazdığın olaylara bizzat tanıklık etmis olmam, öte yandan sizin evde ne kadar cok ikamet ettigimi bana hatirlatti:)son yazinda ise kendi adıma cok heyecanlandim ve "ben bu dergiyi alır ,yemesem de yine bir sürü yemek denerim" gazını verdi:)
eeee ,artik bir İtalyan yemeklerinin yapıldıgı bir mutfak partisi yapip ,tadını cıkarmak, cok gerekli bence :)

senay:)

mtel dedi ki...

Merhaba umay hn

Tesadufen la cucina italiana yazinizi gordum. Cok guzel olmus elinize saglik.. Bu arada la cucina italina turkiyede online olarak www.lciturkiye.com adresinden tekrar ve internet sitesi olarak tekrar yayinlanmaya baslamis.. Cok da guzel olmus bir göz atip onuda paylasabilirseniz.. Hazirlayan arkadaslarin emegide bosa gitmez.. Naciz ana bir oneri.. Tesekkur ederim.