9 Haziran 2008 Pazartesi

İlk

Türkiye’de İtalyan kültürü denince akla gelen şeyler genellikle pizza, Tiziano Ferro, ekspresso (k’yla ama) ve futbol falandır... Aslında bir İtalyan arkadaşımın dediği gibi, Tiziano Ferro nasıl oluyorsa Türkiye’de, İtalya’da olduğundan çok daha fazla meşhurdur. Düzeltiyorum, İtalya’da meşhur falan değildir hatta! :) Ve kanımca, Türkiye’de İtalyan futbolu denince akla gelen de aslında Fatih Terim’dir!!!

Hal böyle olunca, İstanbul’da gerçek İtalyan kültürünü yaşamak, hissetmek, orijinal ve kaliteli eserlere ulaşmak epey bir çaba gerektirir. İtalyanca bir roman, güzel bir müzik CD’si, İtalyanca dublajlı bir DVD bulunca dört yapraklı yonca bulmuşa döner insan. Festivalde İtalyan bir yönetmenin toplu film gösterisi ise piyangoda büyük ikramiyedir.

Ama zor da olsa ben yaptım! İtalyanca öğrenmeye başladığım günden beri, yani 5 yıldır “bir lisan, bir insan” teorisini doğrular biçimde, yeni bir insan, yeni bir Umay büyüttüm içimde. İtalya seyahatleri, teknolojinin nimeti internet, biraz zaman, çokça merak ve ilgiyle kendime küçük güzel bir “mondo italiano” kurdum ve hayatımı renklendirdim.

Tabii ki bunların hepsini tek başıma yapmadım. Artık dostlarım haline gelen kurs arkadaşlarım, özellikle Maria ve Nilüfer, benimle aynı heyecanı ve coşkuyu paylaşmasalardı, hiçbirşey bu kadar keyifli ve sürekli olmazdı. Ve tüm İtalyanca hocalarım, elbette hepsi pek çok şey öğrettiler bana... Ama bir tanesi, İtalyanca öğretmenin ötesinde bana gerçekten çok şey kattı, sık sık bakış açımı sorgulamamı sağladı ve kendisi de şaşıracak belki şimdi ama Umay’ı insan olarak çok değiştirdi. Bizim pek çok İtalyan’dan daha fazla İtalyan olduğumuzu söyleyen ve aslında pek çok Türk’ten daha fazla Türk olan Miko, iyi ki varsın! :) ve teşekkürler!

Şimdi İtalya’ya ve İtalyanca’ya meraklı olan herkesle bu dünyamı, birikimlerimi, keşiflerimi, önerilerimi paylaşmak istiyorum. Hem Türkçe hem de İtalyanca olarak... Tabii her seferinde her iki dilde de yazabilir miyim bilmiyorum. Söz vermek istemem. Bu arada, İtalyanca yazılarımdaki hatalar için şimdiden özür dilerim. Benim değil, tamamen hocalarımın suçu! :)

İstanbul’da yaşarken keyfini çıkartabileceğiniz İtalya için bu günceyi takip edin.

A presto.


Ciao!


*************************************************************


il primo

Quando in Turchia si parla della cultura italiana, quello che viene subito in mente sono pizza, Tiziano Ferro, ekspresso (con kappa!) e calcio. Un amico italiano mi ha detto che Tiziano Ferro e molto piu’ famoso in Turchia che in Italia. Anzi, non e’ proprio famoso in Italia! :) E secondo me, quando si parla di calcio italiano in Turchia, si parla di Fatih Terim in realta’!!!

Considerando le circostanze, si deve cercare molto di respirare la vera cultura italiana e di raggiungere i pezzi originali e d’alta qualita ad Istanbul. Un romanzo, un CD bello o un DVD doppiato in italiano possono farti sentire come se avessi trovato un quadrifoglio. La retrospettiva di un regista italiano al festival del cinema di Istanbul, e’ il gran premio della lotteria nazionale!

Nonostante la difficolta’, sono riuscita! Provando la teoria “una lingua e’ una persona nuova”, in 5 anni che imparo italiano, ho cresciuto un’altra persona, un’altra Umay dentro. Coi viaggi in Italia, grazie ad internet, con vera curiosita’ e vero interesse ed un po’ di tempo, sono riuscita a creare un bel mondo italiano piccolo per me.

Certo che non ho fatto tutto da sola. Non avrei potuto continuare, se le mie amiche del corso, soprattutto Maria e Nilüfer, non avessero condiviso la gioia e l’entusiasmo. E tutti i miei insegnanti... Ognuno mi ha insegnato un po’ di piu’. Ma uno di loro mi ha dato molto in generale, facendomi contestare il mio punto di vista spesso. Forse lui sara’ sorpreso adesso ma ha cambiato Umay molto anche come persona. Lui dice che siamo piu’ italiani di molti italiani, e lui sicuramente e’ piu’ turco di molti turchi. :) Grazie Miko! Grazie perche ci sei in questo mondo di me!

Adesso, con chi e’ curioso d’Italia e d’italiano, vorrei condividere il mio piccolo mondo, tutto cio’ che ho raccolto, ho risparmiato, le scoperte, i miei consigli... Scrivero’ in tutte e due le lingue, italiano e turco, se posso farlo ogni volta. Non voglio prometterlo. Mi dispiace per gli errori d’italiano. Ma non e’ colpa mia, ne sono risponsabili gli insegnanti! :)

Seguite questo diario per l’Italia che si puo godere da Istanbul.

A presto.

Ciao!

16 yorum:

pelin dedi ki...

UMAYCIM
blogun hayırlı olsun.gerçekten çok güzel, tebrik ediyorum.o metni aynen italyanca olarak oraya yazabildiğine göre gerçekten çok iyi bir italyancan olmalı.
keyifli yazılarının devamını bekliyorum.sevgiler

Adsız dedi ki...

hayırlı uğurlu olsun bloğun,
takipteyim....

sevgiler
güzin

Adsız dedi ki...

kalemine sağlık, hayırlı uğurlu olsun. Bir köşe yazarı mı doğuyor yoksa:))?
Yeni yazılarını heyecanla bekliyoruz. O kadar şeyin gerçekten İtalyancasını yazdıysan bu işi çözmüşsün demektir, helal olsun!
sevgiler

Adsız dedi ki...

ikinci isimsiz özlemdir:))

Adsız dedi ki...

helal olsun diyorum arkadasim.yazinin turkcesi cok akici ve guzel olmus,italyancasi icin de ayni seyi soyleyebilmeyi cok isterdim:))ogrendiklerini paylasmak cok guzel bir duygudur eminim...bu arada italyanca ogretmeninden edindigin hayata bakis derslerinden de faydalanmayi cok isterim...
kolay gelsin diyor yeni yazilarini bekliyorum

ipek

Adsız dedi ki...

İtalyanca nı cok begendim Umay.. kendini cok gelistirmissin :)) Saka bir yana boyle bir aktiviteye cesaret etmek bile takdire sayandır diyorum.. Tekrar tebrikler :))

erkan

Caner Onoglu dedi ki...

Selam Umay,

Blogun da yazdiklarin da cok hosuma gitti. Eline saglik, daha da gelistiriceginden eminim.

Biliyorsun ben de Lise'de Italyanca ogrenmeye heves etmistim. Asim Tanis'in tugla gibi kitabindan baska kaynak bulamadiydim o zamanlar. Sinifta Altan'la beraber oturuyorduk, benden gorup o da baslamisti Italyanca ogrenmeye. Fena da degildik ha, sonradan uzerine birseyler koyabilsek cocuk merakiyla ogrendiklerimiz cok da ise yarardi, ama olmadi. Ilk ve tek Italyanca konustugum kisi Altan olarak kaldi. (Zaten muhtemelen o zamanda Italyancamizi bizden baska kimse anlayamazdi zira aksanimiz kendi icadimizdi.)

Senin Italyanca blogunu gorunce ilk bunlar aklima geldi iste.

Baska neler geldi aklima? Dur onlari da yazayim, soracaklarim da var:

Italyanca bilenler icin Latince'yi anlamak hic zor olmasa gerek. Bu konuda birseyler yazsana? Fransizca da oyle sanki degil mi?

Mesajlari iki dilde birden yazmak iyi cesaret. Ama dilini gelistirme konusunda ne bicim faydali olacak kim bilir.

Siksik blogunu ziyaret edecegim. Yorum da yazarim. Tekrar tebrik ediyor, basarilarinin devamini diliyorum!

Adsız dedi ki...

Umicim, tam ama tam sana yakisir bir blog olmus. Tum titizligin, estetik zevkin, yeteneklerin ve birikimlerin yansimis...

Gurur duydum :-)

Birs

Adsız dedi ki...

Umaycim tebrikler.. Sonunda istedigini yaptin! 'Baslamak bitirmenin yarisidir' demisler, e burada bir seyin bitirilmesi de gerekmiyor zaten. Malzemen, konun da cok guzel, yazilarin da gercekten tum heyecanini yansitiyor.. Kim tutar seni bundan sonra!

Fotograflarini da bekliyorum:)

Cok sevgiler,
Pınar

Adsız dedi ki...

sevgili umaycim ,canım arkadaşım ,ilk yazını okudugum gün inanilmaz heyecanlanmıstım. Yazdığın olaylara bizzat tanıklık etmis olmam, öte yandan sizin evde ne kadar cok ikamet ettigimi bana hatirlatti:)son yazinda ise kendi adıma cok heyecanlandim ve "ben bu dergiyi alır ,yemesem de yine bir sürü yemek denerim" gazını verdi:)
eeee ,artik bir İtalyan yemeklerinin yapıldıgı bir mutfak partisi yapip ,tadını cıkarmak, cok gerekli bence :)

Adsız dedi ki...

yukardaki yorum benim ,ama sen zaten anlamıssındır,bilmeyenlere
ben:senay

Adsız dedi ki...

italya'da büyümüş bir türk olarak italyancanı gayet iyi buldum tebrikler;)

İtalyanız Biz dedi ki...

Merhabalar. Ben Hilmi. İtalyan Dili ve Edebiyatı okuyorum İstanbul Üniversitesi'nde. Sizin gibi ben de bir blogcuyum. http://recephilmitufan.com ise kişisel blogum. Bunun yanında birkaç tane daha var. Geçen gün aklıma İtalya ve İtalyanca ile ilgili bir blog açmak geldi. Açtım da. http://italyaniz.biz Şu an hâlâ bakım aşamasında. Sınıftan arkadaşlara rica ettim onlar da katkıda bulunacaklar. KIsa keseyim. :) Ziyaret sebebim, acaba siz de orada yazar olmak ister misiniz? İster Türkçe ister İtalyanca yazın. İster her ikisini birden aynı post içinde yazın.

Cevabınızı buradan takip ediyor olacağım. Saygılarımla...

Umay Karabay dedi ki...

Sevgili Recep Hilmi,
Yorumunuz için çok teşekkürler. Size blog'um yoluyla ulaşabilmiş olmak beni mutlu etti.
Yazı yazma teklifiniz için ayrıca teşekkür ederim. Ancak son zamanlardaki iş yoğunluğum nedeniyle kendi blog'uma bile yazmaya fırsat bulamıyorum. Keşke bol bol zamanım olsa da güzel teklifinizi değerlendirebilsem, ama maalesef...
Ancak yazamasam da blog'unuzu keyifle takip ediyor olacağım.

İtalyanız Biz dedi ki...

Tekrar merhaba;

Teşekkür ederim cevap verdiğiniz için. Daha yeni bakalım. Güzel bir tema arıyorum hâlen. Umarım güzel bir blog olur bizimkisi. Sizinkisi de tabii.

Kolay gelsin sizlere...

Adsız dedi ki...

ciao ,sono Numan,sto imperando l'italyano da solo a casa mia,con libri di Fono.Percio molto mi piace tua sito.